Årets första dagar. Lyckliga 2010.

Ahh I love it. Januari är som måndagar. Dom bästa dagarna.
Det flyter på. Man smider planer för dom andra dagarna. Händer helst inget oväntat.

Läste om jag hade några nyårslöften från förra året som jag glömt. Var inga alls. Skönt. Har bara ett skämtlöfte för i år och det är att bli mer kvinnlig.

Jag vet att det är klyshigt men jag har lärt mig mycket om lycka 2009.

*Att ta sig ur en depression är svårt och man kan inte göra det själv.
Hur tror folk man ska lyckas det? Det är ju just energin att ta tag i saker som man lider brist på.
*Gå automatiskt efter vardagslistan. Dvs, gå upp på morgonen, göra sina morgonrutiner och allt annat man ska göra. Umgås med vänner, jobba, träna, äta.
*Rutinerna och strukturen. Gäller alla. Det går inte att slappna av utan detta.
*Det går inte att planera in lycka. Den viktigaste regeln antar jag. Det är här dom flesta gör fel. Man ska inte tro att allt blir bra efter jobbet, på fredag eller på semestern. Lyckan går upp och ner under dagen, och när den kommer är det bara att:
*Fånga den. Den är flyktig så njut NU. Det blir inte bättre än såhär.

Det är bara vad jag kan komma på nu, men jag ska tänka mer på det och lista upp. Detta är bara i smått.
Sen kommer viktiga bitar som jag inte har grepp på ännu. Det är självrespekt, kärlek och självförverkligande. Självrespekten har jag mest koll på. Men kärlek och självförverkligande är svårt, eftersom det är alderles för abstrakt för mig. Det är en sanning som varierar från person till person och olika i olika kulturer också.
För avancerat för mig just nu men jag ska få grepp om detta i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0